Martin Michek se dál parádně pere s překážkami na Dakarské rallye! Motocyklista stáje ORION – Moto Racing Group totiž v osmé erzetě, která byla součástí maratonské etapy, opět předvedl parádní jízdu.

Orion – MRG Martin Michek

Pondělní 17. místo mu zajistilo posun mezi prvních patnáct závodníků průběžného pořadí. A mohlo to být ještě lepší. „Měl jsem problémy s konektorem na řídítkách, v navigačním panelu mi nešel ukazatel kilometrů. Musel jsem se vracet pro dva waypointy, takže jsem nakonec ještě nabral čtyři minuty ztrátu,“ uvedl rodák z Českých Budějovic. Jeho týmový kolega Milan Engel byl 35.

Michek opět nebyl daleko od špičky, za vítězným Chilanem Cornejem zaostal v pondělní etapě (485 měřených km) o šestnáct minut. „Bylo to brutálně rychlé a po těch dvou náročných dnech jsem rád v cíli. Moc mě samozřejmě těší, že jsem poskočil. Že jedeme kolem toho patnáctého místa, je něco krásného, ale Dakar je nevyzpytatelný. Máme před sebou ještě čtyři dny,“ upozorňuje úspěšný český motokrosař.

V nich by se určitě ještě o pár míst posunul. „Budu se snažit co nejvíc, ale bude to hrozně těžké. Když to srovnám s loňským Dakarem, tak tam už v tuhle dobu bylo deset favoritů mimo. Letos krom pár jezdců skoro celá špička zůstává. Dám do toho závěru maximum. Když se povede to patnácté místo udržet, bude to pecka,“ prohlásil ze Saúdské Arábie Michek. „Recept na úspěch však v takhle těžkém závodě neexistuje. Každá etapa člověku sedne jinak. Já osobně nemám rád šutry, v nich jsem raději opatrnější. Nechci, aby mě to tam koplo a hodilo v rychlosti na nějaký kámen. Mám radši písčité pisty. A taky doufám, že ještě budou nějaké duny, protože ty jsme zatím moc neměli,“ nastínil.

V čem je Michkova největší síla? „Jezdí stabilně a rychle. Nedělá velké chyby, ani navigační, ani jezdecké. Jednou při něm stálo štěstí, kdy trefil velký kámen, na kterém spadlo hodně závodníků, ale on to ustál. Má fakt dobré výsledky, ale bez podpory kolem by to nešlo. Všichni v týmu dělají svou práci skvěle a ono se to pak odráží i na těch výsledcích,“ zdůraznil Ervín Krajčovič, šéf stáje ORION – Moto Racing Group.

Orion – MRG Milan Engel

Engel musel opravovat

Z týmové podpory těží i Michkův parťák Milan Engel. V posledních dvou dnech se však musel spolehnout jen sám na sebe, když ho trápilo nefungující čerpadlo zadní palivové nádrže. „Dnes i v neděli jsem měl technické problémy. Zase jsem to tam lepil a kvůli tomu ztratil, takže etapa nic moc. Ale jsem rád, že jsem v cíli. Musí se na to podívat mechanik, rozebrat to a kouknout, co s tím je,“ konstatoval Engel, který je průběžně na 26. příčce.

Jak se později ukázalo, na jeho motorce naštěstí žádný vážnější problém nebyl. „Šlo o vyskočený tlakový ventil. Je to věc, se kterou si člověk bez asistence a bez náhradní součástky v poušti jen tak neporadí. Milan to ale zvládl perfektně. Ten problém vyřešil a s motorkou dojel do cíle. V tomhle je Milan jedinečný,“ chválil ho Krajčovič.

Orion – MRG Milan Engel

Libor Podmol FMX rider
8.etapa za mnou bez pádu, jen škoda navigační chyby koncem etapy, která mě stála lepší umístění. Chvilku jsem si myslel, že se z těch hor snad nevymotám🤦🏻. Ruce mě zlobí, ale jiné nemám, od 200km jsem si připadal jak kdybych měl v rukavici 9víti voltovou baterku, jak mi nervíky vystřelovaly do prstů, ale co už. Teď to nějak zregenerovat a zítra jdem zas na to. Dnes ráno jsme jeli 280km přejezd v zimě a 7 stupních, etapa končila po 750 km v bivaku kde bylo 28😅. Šílenost. Taky jsem si dnes zabědoval kdy jsem se 300km mačkal i přes bolest rukou, ať je výsledek zas lepší než včera a pak vše ztratil zablouděním kousek před cílem, ale to je holt Dakar. Ale hlavně mě to začíná nějak bavit, což je super. Jen ty moje tlapky zlobí🤷🏻‍♂️. Zítra v 5.ráno jdem zas na to👊 📸 @mchphotocz

 

Druhá část maratonské etapy vedla ze Sakaky do Neomu a była dlouhá 709 kilometrů se 375 měřenými kilometry.
David Pabiška uzavřel maratonskou etapu 38. místem a v celkovém pořadí drží 37. příčku.
V pořadí Original by Motul dojel David etapu na 5. místě a stejná příčka mu patří i v celkovém hodnocení kategorie.

David Pabiška:
Dneska jsem spokojený, tempo bylo skvělé. Jel jsem svoje maximum. Ráno byla hrozná zima, v cíli už zase přes 30 stupňů, takže to bylo náročné. Motorka dostala pěkně zabrat. Sjeli jsme se s Milanem Engelem, Romanem Krejčím a ještě dalšími jezdci a bylo to moc pěkné svezení. A hlavně jsme v cíli maratonské etapy, což je důležité. Pár lidí mělo problémy, tak uvidíme, kdo zítra nastoupí.
Včerejší etapa se vydařila Rudolfovi Lhotskému, dnes však přišel výsledkový propad, když zajel 55. čas. Jeho výsledek byl značně ovlivněn bolestí zubu, která ho postihla. Na celkové pořadí a pořadí v Original by Motul to vliv nemělo a je stále v celkovém pořadí na 48. místě a na 9. pozici v Original by Motul.

Rudolf Lhotský:
Včera to bylo super, užíval jsem si to, ale dneska to nešlo. Moc jsem se nevyspal kvůli bolesti zubů, jsem pod práškama a nebylo mi dobře a moc jsem se trápil v kamenech. Takže jsem radši zvolnil a to se vyplatilo, protože jsem v cíli a moc jsem v celkovém hodnocení neztratil. Teď se musím postarat především sám o sebe, abych zítra odstartoval, najít v poušti zubaře a snad to dobře dopadne. Pak dám dohromady motorku, která dneska dostala zabrat a snad zbyde i nějaký čas na spánek.
Zítra čeká na závodníky okruhová zkouška v okolí Neomu.