Dvojnásobný mistr světa E2 úspěšně závodil s KTM 350 EXC-F od svého návratu do seriálu v roce 2021. Jak KTM zdůraznila v dnešním oznámení, Josep také na 350 sbíral absolutní vítězství ISDE v po sobě jdoucích letech.
Celkový titul mistra světa v enduru Španělovi stále uniká a loňská havárie na GP Itálie zasáhla jeho šance a skončil celkově na druhém místě v E2 i EnduroGP.
„Rozhodnutí přejít z E2 do třídy Enduro1 jsme učinili já i KTM.“ Vysvětluje Josep. „Vždy je dobré stanovovat si nové cíle a s novým motocyklem pro rok 2023 dávalo smysl jezdit na KTM 250 EXC-F pro novou motivaci a novou výzvu ve třídě E1. Loňský rok byl pro mě neuvěřitelný rok, kdy jsem jezdil na KTM 350 EXC-F – skončil jsem jako vicemistr v EnduroGP a Enduro2, vyhrál jsem individuální ISDE a završil rok jako mistr Španělska.
„Zranění v Itálii mě stálo boj o titul mistra světa, ale naštěstí jsem se mohl vrátit a zakončit rok na vysoké úrovni.“ Pro mě se jen snažím věci pro tento rok trochu zamíchat. 250 opravdu vyhovuje mému jízdnímu stylu a vím, že to dokážu fungovat v mistrovství světa i na jiných akcích v průběhu roku.
„Sezóna 2023 bude také mým sedmým rokem s Red Bull KTM Factory Racing, což je skvělé. Ukazuje to, jak dobře funguje vztah mezi mnou a Fabiem a celým továrním týmem. Doufám, že rok 2023 bude pro nás dalším skvělým rokem a rozhodně budu tvrdě bojovat o titul EnduroGP.“
Mistr světa Verona na 350 v E2?
To přirozeně vede k tomu, že mistr světa EnduroGP 2022 Andrea Verona postoupí o třídu výš na čtyřtaktní GASGAS 350 a bude závodit ve třídě E2 . Ital a jeho tým GASGAS Factory Racing tvoří fakticky součást stejného týmu a rakouský výrobce má tendenci chtít, aby jezdci na různých modelech (a třídách) maximalizovali svůj vítězný potenciál – ačkoli v roce 2023 nebude v zemi žádný oficiální tým Husqvarna Factory Racing. paddock EnduroGP jako loni s Mikaelem Perssonem.
Mikael Persson zpět na Husqvarně FE 250 pro sezónu 2023 EnduroGP
Jako jezdec s nejvyšším hodnocením v roce 2022 bude mít Verona pravděpodobně první volbu, ve které třídě bude závodit, a Ital si v E1 určitě odvedl svůj čas, když loni získal tituly a celkovou korunu.
Co Verona neudělala a kde se mu v posledních dvou letech zdálo, že touží, je ISDE, kde může být problémem méně koní.
Vzhledem k tomu, že ISDE bude v Jižní Americe v roce 2023 v Argentině, očekává se, že testy budou opět rychlejší než poslední dva v Itálii a Francii, což znamená, že větší motocykly by mohly mít výhodu.
Fotografický kredit: Future7Media