Den před startem prvního podniku evropského šampionátu jezdci absolvují administrativní a technické přejímky a předávají své motocykly do uzavřeného parkoviště. Na evropských podnicích se vždy vydávají na prohlídku tratě tzv. najíždějící jezdci. Této role se nyní zhostili zkušení enduráci Radek Toman a Ondřej Helmich. Své dojmy z tratě předali našim jezdcům na rozpravě, aby věděli do čeho vlastně zítra jdou.
Start prvního podniku je v 9:00 hodin. Jezdci se vydají italským terénem na první test a tím je endurová rychlostní zkouška. Enduro test se bude jezdit okolo deseti minut. Typycký italský podklad 90% pevné a sypké kameny. Po startu do této zkoušky trať stoupá kamenitou cestou s několika obtížnými prudkými výjezdy až do nadmořské výšky tisíc metrů. Po té následuje trať po hřebenech těchto kopců pěšinami a cestami, ihned následuje prudký sjezd. Na jezdce čeká ještě několik výjezdů a sjezdů než se dostanou do cíle. Z enduro testu odjíždějí do časové kontroly.
Po občerstvení a servisu motocyklů se vydávají do druhé části kola, ve kterém se nacházejí dvě měřené rychlostní zkoušky. Extrém test je natažen ve stromovém porostu v šikmé stráni. Byl by velice obtížný, pokud by se vytvořila ve výjezdech pouze jediná průjezdná kolej. Jezdci ho budou zajíždět okolo jedna a třičtvrtě minuty. Po mostě přes zdejší přehradu a po šotolinové cestě přijíždějí na poslední test a tím je cross test. Svým charakterem je spíše podobný enduru. V některých lesních úsecích obtížnější. Od startu a do cíle této zkoušky je trať připravena na zelené louce s mnoha volnými kameny, což je na rychlou jízdu velice zrádné. Tento test budou zajíždět okolo šesti minut.
Z tohoto testu jedou jezdci velice dlouhým a náročným kamenitým výjezdem. Po dosažení vrcholu kopce odbočuje trať do vyschlého kamenitého řečiště, kterým jezdci sjíždějí do cíle kola. Po té následuje časovává kontrola. Na jezdce čekají tři kola a devět měřených rychlostních zkoušek.