Španělské enduro 2023: Nová KTM, stejný vítězný výsledek pro Josepa Garciu v úvodních kolech

2023 španělské enduro, kola 1+2, Santiago de Compostela v kostce:

• Slunečné podmínky v Galicii přivítaly hvězdné obsazení španělské národní série, která odstartovala na stadionu Veronica Boquete prvním závodním víkendem španělského šampionátu enduro.
  • Jezdci čekali čtyři kola na stejné trase jako v loňském roce, i když sušší, než na jakou jsme zvyklí v Galicii, měla stále typické kořeny, kameny a díry, které charakterizují tvrdý terén.
  • Soutěž začala včera Supertestem, kde Josep Garcia začal typickým stylem s nejrychlejším časem před Zachem Pichonem a Marcem Sansem.
  • První a dva dny v Santiagu ukázaly Garciu ve skvělé formě v čele časových výkazů, jak s každým speciálem zvyšoval svou výhodu a skončil první ve Scratch a E1 ve svém debutu v soutěži s KTM 250 EXC-F 2024. „První den soutěže  s nové kolo a šlo to velmi dobře,“ přiznal Garcia. „V prvním kole s nedotčenými rychlostními zkouškami jsem ještě neměl příležitost trénovat v tomto nastavení, než jsem sem přijel, a šlo to skvěle. Myslím, že stále máme co zlepšovat, ale bylo velmi zajímavé být tady s novým motocyklem.“
  • Josep jeden den dva vyhrál scratch o více než minutu, přestože využil šanci vyzkoušet různá nastavení na 250, na které jezdí teprve měsíc. „Udělali jsme několik malých změn v zavěšení, které mi pomohly být sebevědomější a nedělat chyby, které jsem udělal včera.“ Cítím se velmi dobře jak na motorce, tak fyzicky, za celý den jsem neměl žádnou bouračku. Jdeme správným směrem.“
  • Druhé místo prvního dne, ve Scratch a E1, získal Sergio Navarro, který měl velmi dobrý start do série, přestože ve čtvrtém kole trochu „vyfoukl“. Udržel juniorského mistra světa Zacha Pichona na uzdě o pouhé 0,3 s. „Jsem velmi šťastný,“ řekl Navarro. „Závodní motorku jsem moc otestovat nemohl a je velmi odlišná od tréninkové motorky. Poté, co jsem strávil spoustu času v tréninkovém prostoru a včera v Supertestu, jsem se na motorce hodně změnil. V jednom speciálu jsem zajel nejlepší čas a v dalších jsem byl velmi blízko Josepovi a Zachovi. Věděl jsem, že Josep vyhraje, ale fakt, že ho mám ve stejné kategorii, mě přinutí tlačit tvrději a to bude pro mě na mistrovství světa skvělé.“
  • Druhý škrábanec druhého dne a první v E2 byl Marc Sans, který ukázal, že se cítí pohodlně na Yamaze YZ450F 2023 od svého nového týmu Johansson MPE. Sériová motokrosová motorka, kterou právě „vylepšili“ lehkou sadou a 18“ kolem. „Byl to první závod s tímto novým týmem a tímto novým motocyklem, téměř bez přípravy a se standardním motocyklem.“ Vysvětlil Sans. „Včera jsem byl druhý v E2 a čtyřikrát scratching a dnes jsem byl schopen skončit druhý ve Scratch a první v E2 s úrovní jezdců světové třídy. Odcházím s velmi dobrým pocitem, takže teď musíme pokračovat v práci, abychom se ještě zlepšili.“
  • Zach Pichon se musel po oba dny spokojit se třetím místem, i když první den vyhrál E2 – přestože závodil s 250 2T, národní pravidla nejsou stejná jako EnduroGP, a jezdci starší 18 let, kteří závodí na motocyklech větších než 175 ccm 2T jsou součástí E2. „Byl to velmi dobrý den a jsem spokojený s vítězstvím v E2, i když jsem trochu frustrovaný, že mi těsně uniklo druhé místo ve scratchi,“ řekl Pichon . „Letos v zimě jsem byl měsíc zraněný, takže vrátit se tímto tempem je úžasné.“
  • Leo Le Quere uzavřel první pětku skrečů v prvním dni a spolu s ní první místo v E3 zajistilo Rieju jejich první vítězství v seniorské kategorii ve španělské sérii. „Den jsem nezačal moc dobře, v první speciálce mi chyběl cit,“ přiznal Le Quere. „Pak jsem se smířil, abych získal ztracený čas a podařilo se mi vyhrát v E3 a být pátý ve Scratchi. Jsem spokojený se svým výsledkem z tohoto víkendu a chci poděkovat Riejovi za důvěru, kterou do mě vložil.“
  • Ve druhém dni Jaume Betriu dokončil pět nejlepších scratchů a vyhrál v E3 při svém debutu s 2024 KTM 300 EXC TBI. „S novým motocyklem jsem spokojený, i když mi stále chybí rytmus, což jsem už věděl,“ přiznal Betriu. „Od začátku jsem chtěl hodně tlačit a měl jsem nějaké chyby, které mi nedovolovaly jet tak plynule, jak bych chtěl. Ale jsem spokojený s tím, jak první závod dopadl. Vezmeme věci krok za krokem, protože tuhle motorku máme teprve měsíc.“
  • V juniorech zvítězil v obou dnech Alejandro Ceballos před Juliem Pandem a Alexem Pueym, zatímco Mireia Badia opět ukázala, že ve třídě žen nemá soupeře, vyhrála o pět minut před Marií San Miguel.