„Opravdu jsem dával dohromady dobrou předsezónní přípravu, na Shercu bylo hodně co řešit, ale cítil jsem, že opravdu nacházím svůj krok, když jsem v tréninku překročil hranici a zlomil jsem si klíční kost.

„Takže jsem se v podstatě soustředil na to, abych se dostal do kondice pro toto první kolo a měl jsem jet na italském šampionátu, ale teď jsem vynechal dvě kola.“ Ale kost se zotavila, jen mi chybí čas na kole.“

wil-ruprecht_endurogp-2023-rnd1_13019

Pro letošní sezónu jste přesunuli tovární týmy a motocykly z TM do Sherca. Řekněte nám něco o rozdílu na Shercu, je to velký rozdíl?

„Byl to opravdu snadný přechod, protože Sherco je známé tím, že je jedním z jednodušších a svižnějších motocyklů. Takže první krok nebyl vůbec těžký.

„Ale samozřejmě čím rychleji jedete, tím blíže k limitu se dostanete a začnete hledat rozdíly.“ Věci jako způsob, jakým je kolo v podstatě sestaveno, strukturováno a kde je hmotnost hmotnosti ve srovnání s TM. 

„Když najdete limit na motorce, pochopíte, že na motorce je potřeba jezdit jiným způsobem, a když se podíváte zpět na mou havárii, protože vím, co teď vím, bylo to pravděpodobně proto, že jsem dostatečně nekompenzoval změnu na motorce.“

„Nejde o to, že by na motorce bylo něco špatného, ​​jen musíte vytvořit novou databázi, abyste motorku dostali na svůj maximální potenciál.“

Co je jiné (pocit podvozku, pneumatiky, výkon)?

„Ano, loni jsem jezdil na pneumatikách Maxxis a letos jsme na Michelinu a přivítal jsem to s otevřenou náručí!

„Je zřejmé, že velkým rozdílem je přechod z hliníkového na ocelový podvozek, a přestože je TM enduro motocyklem, řekl bych, že je mnohem více zaujatý vůči motokrosovému motocyklu, protože zatáčí opravdu dobře, ale je docela tuhý, odpružení ne. také nefunguje. Zatímco Sherco je shovívavější, má více pružnosti v rámu a je to docela malé kolo, takže přes něj můžete více lézt a více s ním manipulovat.“

A co motor, máš stejný zdvihový objem, takže 300 čtyřtakt ve třídě E2?

„Jo, to je všechno stejné, ale není to totéž.“ V tuto chvíli k tomu nemohu příliš říci.“ Je to nový motor od Sherca? „To jsem neřekl! [smích] Ale ano, to také vyhovuje mému stylu jízdy víc než ten předchozí a je to pro mě opravdu dobrý krok správným směrem. Myslím, že v tomto ohledu vidíme od Sherca v jejich vývoji úroveň výš.

„Celkově je motor Sherco shovívavější než TM, takže pokud jste v těžké situaci, nezvedne otáčky tak rychle, takže máte větší pocit z plynu.“

Musel jsi vůbec změnit styl jízdy nebo si motorku trochu přizpůsobit, aby ti vyhovovala?

„Myslím, že když se na mě budete dívat zvenčí, nebude to, jako bych byl nový jezdec, víte, ale je tu tolik maličkostí, které děláme, abychom s motorkou manipulovali, abychom z ní dostali to nejlepší. mít vždy nejlepší trakci.

„Pokud máte dobré oko, možná mě při tom uvidíte, ale nebude to zřejmé.“ 90% řeči mého těla bude stejných. Jsou to jen malé věci, které děláte, které jsou jiné, věci, které je třeba vyzkoušet a zůstat o krok napřed před motorkou.“

Jaká je atmosféra v novém týmu CH Racing Sherco?

„Je spousta věcí, které souvisí s ježděním pro nový tým, a na dálku jsem viděl, jak jsou ochotní vás přivítat s otevřenou náručí.

„Na konci dne jde o to, jak moc vás chtějí dostat na vrchol světového šampionátu s nejlepším vybavením, a to hrálo velký faktor v mém kroku.

„Jsem s týmem už pár měsíců, trénuji s ním a udělali jsme dobrý pokrok. A oba se od sebe navzájem učíme. Ani jeden z nás neví všechno a nemáme příliš předem vytvořených teorií o tom, co funguje a co ne.

„Takže v testování pokračujeme, dokud se to neprokáže, a pak znovu zkontrolujeme, že jsme na správné cestě.“ To je opravdu zdravá cesta vpřed a myslím, že je to dobré prostředí pro růst.“

wil-ruprecht_endurogp-2023-rnd1_14262Jak se vám spolupracuje se Shercem jako výrobcem, vyvíjíte motorky nebo na to jen skočíte a jdete do toho?

„Moje zranění to trochu omezila, až dosud to bylo o tom, dostat se na startovní čáru a pracovat na těch malých procentuálních vylepšeních se závodním motocyklem. Ale v příštích několika měsících, až si dáme pauzu v závodění, se těším, až se dostanu do továrny a budu předkládat své nápady. Je zřejmé, že je to velká investice od společnosti Sherco, takže je důležité vrátit něco zpět, aby se věci posunuly vpřed pro ně i pro mě.

„To, na čem závodíme, se filtruje až ke spotřebitelskému produktu a myslím si, že v příštích několika letech pro Sherco čekají některé vzrušující věci. A [další ironický úsměv] spotřebitel uvidí výsledky toho, co je docela vzrušující.“

Věříte si na nadcházející sezónu? Cílem musí být největší cena ze všech, že?

„Letos věci kategorizujem, protože jsem trochu na zadní noze. Když jsme to řekli, viděli jsme, co se stalo loni, kdy většina z prvních šesti z osmi v určitém okamžiku vypadla.

„Ale myslím, že kluci nahoře to vezmou moudře a myslím, že se všichni poučíme z chyb, které jsme loni udělali.“ Nevyhnutelně to pro mě bude pomalý začátek šampionátu, takže tento víkend je trochu na kontrole škod a pak máme měsíc volna, než se vydáme do Španělska. Takže doufám, že budu budovat Španělsko a pak v polovině sezóny najdu formu a skončím dobře.

„Myslím, že kdybych sem přijel s mentalitou vyhrát, mohl bych se přinutit k dalšímu zranění, což je nejhorší scénář, to by byl špatný úsudek ze strany jezdce.“ Tento sport je na úrovni, kdy musíte být tak blízko 100 %, abyste vyhráli, a já si uvědomuji, že pracuji na 85 nebo 90 %, takže se snažím hrát chytřeji.“

wil-ruprecht_endurogp-2023-rnd1_0475027. scratch a deváté místo v E2 v obou dnech nebyl začátek, po kterém úřadující šampion toužil, ale ukázal realitu všeho, co nám v pátek řekl výše. Zde je to, co Will řekl po GP v neděli večer…

„Upřímně řečeno to byla jedna z nejtěžších GP, jaké jsem kdy závodil.“ Přestup nebyl tak těžký, ale psychická únava z toho, že jsem na motorce na silnici tolik s auty, koly a takovými věcmi. Bylo to psychicky únavné a pak jet každý den čtyři kola, přičemž trať se celý víkend zhoršovala a nebyl čas vypnout, všude byly kameny.

„Takže po zranění to byl opravdu náročný víkend. Čtyři týdny volna na kole nepomáhají kondici a nevím, co jiného říct, kromě toho, že to byl jeden z mých nejhorších víkendů vůbec!

„Myslím, že se dnes večer utopím ve svých smutcích, ale teď máme měsíc do dalšího kola, takže doufám, že se tam vrátím a budu na jiném místě.“ Máme štěstí, že to nejsou víkendové víkendy GP, takže v podstatě odjedeme a vrátíme se k práci.

„Všechno ostatní bylo skvělé, opravdu, motorka, tým všechno, jen potřebuji být lepší. Doufám, že příští víkend budu závodit ve francouzském šampionátu a bude to dobré. Zřejmě jsou tu teď někteří rychlí francouzští jezdci a pomůže mi to po tak dlouhém pauze od závodění zaujmout.

Fotografický kredit: Future7Media | Andrea Belluschiová

https://enduro21.com/en/features/latest/5-minutes-wil-ruprecht-new-team-new-sherco-a-broken-collarbone

 Přeloženo: překladač Google